Można powiedzieć, iż jest to wynik stworzonej przez nas postaci oraz to w jaki sposób o nią dbamy. Każdy gracz posiada własne cechy, które dotyczą także NPCów. Może brzmieć trochę skomplikowanie, ale nie martw się, zrozumienie tego wszystkiego głównie dotyczy Mistrzów Gry, tobie zostaje jedynie poznanie definicji.
Cechy Postaci:
Punkty Wytrzymałości - (w skrócie: PW, ang. Hit Points = HP), odzwierciedlają stan fizyczno-zdrowotny postaci. Maksymalne PW oznaczają optymalny i najlepszy możliwy stan, najniższy zaś - bliska śmierć. Punkty wytrzymałości przeważnie traci się odnosząc rany podczas walki, ale także na skutek promieniowania, zatrucia, wpadnięcia w pułapkę, przebywania w zainfekowanych pomieszczeniach, stąpania po skażonych powierzchniach lub innych wydarzeń. Można je zaś zregenerować, zażywając żywność, medykamenty i chemikalia, wykorzystując umiejętność Pierwsza Pomoc, wspomagając się zestawami opatrunkowymi i apteczkami, odpoczywając (w dostosowanym do tego miejscu lub pod gołym niebem) albo po prostu czekając, aż rany z czasem same się zagoją.
Postać zyskuje kilka (rzadziej kilkanaście) maksymalnych HP przy każdym awansie na wyższy poziom doświadczenia – konkretna ich ilość zależy od Wytrzymałości postaci.
Początkowa liczba punktów wytrzymałości wynosi: 15 plus Siła i podwojona Wytrzymałość (15+SI+2*WT).